Pages

Monday, 8 July 2013

Selamat Datang Ramadhan Al-Mubarak


Sedar tak sedar, kita dah kembali menyambut ramadhan kan. Macam baru jek rasanya aku sambut ramadhan tahun lepas. Tahun neh ramadhan datang menjenguk kita kembali kan. Aku pon tak pernah sangka tahun neh aku akan menyambut ramadhan bergelar sebagai tunangan orang. Aturan Tuhan kan siapa tahukan, Aku tak pernah mintak jodoh sampai secepat neh. Tapi kalau ini aturan yang Tuhan berikan untuk aku, aku terima. Aku akan buktikan dekat semua orang termasuk la mak ayah yang aku maseh mampu tanggung dorg even aku kawen awal , tak nak dorg rasa menyesal membesarkan aku :)

Alhamdullilah ! hubungan aku dengan tunang baik-baik saja. Kadang-kadang gaduh jugak bohong la tak ade pertelingkahan kan, tapi kami ta ade la bergaduh lama-lama cuma berselisih pendpat la kadang-kadang , then, cepat-cepat mintak maap n bayak kan la bersabar. Sebab aku tgok kadang-kadang dia pon byak bersbar dengan kerenah dan tingkah laku aku. Kenapa tidak aku bersabar dengan sikap dia jugak kan.

Aku tahu bnyak cabran bergelar tunangan orang neh , aku berusaha menjaga hubungan ini sebaik yang mungkin. Aku juga akan cuba berubah kearah yang lebih baik untuk dia dan demi keluarga kami. Aku dah mengaku dekat dia , ehhehe Act aku tak pandai memasak sangat . heheh. Nasib baik dia ok dah bagi aku peluang untuk belajar memasak dengan mak dia , supaya aku dapat tahu apa makanan kesukaan beliau :)

Antara impian yang aku nak capai sebelum dan selepas bergelar isteri dia adalah :
  • aku nak jadik isteri yang pandai memasak untuk dia , aku nak belajar masak makanan kesukaan dia dan aku nak belajar buat kek serta makanan ringan. Supaya setiap petang kami dpat makan petang bila waktu cuti.
  • Aku nak jadik menantu yang mak dia sayang dan banggakan , aku jugak tak nak memalukan mak ayah aku lepas dorg serahkan aku pada keluarga. Aku akan belajar untuk amek hati mak ayah dia dan keluarga dia.
  • Aku nak belajar jadik isteri yang lebih baik dari apa yang aku ade sekarang supaya dia bangga memperisterikan aku :)
Aku harap aku dapt capai impian aku sebelum bergelar isteri kalau sempat, kalau tak sempat aku tetap aku cuba yang terbaik selepas kami bernikah.

hehehe Sebenarnya nak bercerita pasal ramadhan tapi sebab epy sgt jadik tunangan orang dah melalut kan. Apa-apa pon , harapan aku untuk ramadhan yang bakal tiba neh . Aku dah berazam untuk berubah kearah yang lebih baik. Semoga Ramadhan yang datang kali neh akan membawa berkat yang banyak untuk aku , keluarga ku dan juga pasangan ku. Amin! Korg yang membca entry neg tolong doakan aku mampu cpai azam aku neh yew. Dan doakan hubgan aku dan tunang sentiasa bahgia hingga ke akhir hayat.

Free Cute Ramadhan Background Download - Cute Ramadhan Background

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum , Sila tinggalkan komen anda . Jangan segan segan yew :)

 
Images by Freepik